Guilde Einherjar
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -31%
PC Portable Gamer Lenovo 15” – RTX 4060 ...
Voir le deal
824.99 €

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

5 participants

Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Magus Ven 13 Nov - 4:08

Apparemment Valiant n'est pas le seul serveur à envoyer des PM à toutes les guildes de la communauté d'RO.
Message que je viens de recevoir :

Welcome friend!

CreativeRO is a new private server with its grand opening dated for the 15th of November. The main reason of why it isn't open yet, is because we want to grow a small community first.
Our goal is to provide a stable and balanced server, giving everyone a much more enjoyable experience.
We have a skilled team of friendly GameMasters always willing to help and support you in everything you need.a
If you are looking for a fresh start, this is the place to be. Join us and help us construct an awesome community!
If you are enjoying what you have read so far, please read on to find out our features.

Rates
Max Level: 99
Job Level: 50 Normal Classes and 70 Transcended classes.
Max Stats: 99
Base Experience Rate: 7
Job Experience Rate: 7x
Quest Rate: 5x
Drop Rate: 5x
Mvp Drop Rate: 3x

Party System
Here, at CreativeRO, we incentive the creation of parties as a better and funnier way to level up and also as a way to improve our community.
Therefore, we have a boosted experience system. This means that if you are in party, you will receive more exp.

Other features
Ragnarok Renewal Interface!!
Official Hidden Enchant Slot NPC
Warper NPC (Cities Only)
Paid healer ( Same price as Inn ( 5,000z ) but you can find it in the middle of the cities instead of the constant need to go inside the Inn )
Endless Tower
Reset NPC
Battlegrounds
Automated daily events
PvP and GvG arena
Alliance Chat
Stylist NPC with dozens of colours and styles to pick
War of Emperium First and Second Edition
More features to be announced!

Site: www.creativero.com

Forum: http://forum.creativero.com

Et ma réponse :
I don't know if it is an automaticaly generated message, but I'll try to answer nonetheless.
First, know that I am waiting the opening of eRO v3, and so is my guild and our two alliances. I am not planning to join any other private server, at least not before I try eRO v3 (which, in my opinion, will be the best RO private server).
However, if I had to consider the idea of joining your server, there are many things that would prevent me from doing so. Let me explain.
First, the fact that I am recieving this message. Sending messages to every guild in RO community proves that you're motivated to make your server work, but it also proves that you actually need to send those messages to get players. Your planned population is certainly low, so you have to find players where they are. Your forum, with only 84 members (and a record of only 11 online at once), seems to confirm what I think. Also, since you're sending this message in eRO's forum, you seem to be aware that the current RO population will probably be joining eRO. But still you believe you can compete with them. Is that trully realistic ?
Don't get me wrong. It is not because I'm playing eRO that I am that bitter in this message. The problem is, you're not the first one to try what you are trying (aka : sending messages to RO community). You certainly heard about Valiant RO. The admin did the same, and his forum was also more active than yours, a few days before oppening. And yet, Valiant's population is not even 150 players. Which is somehow sad since they promised they would get 400+ players, only from the former versions of Valiant (if your server don't even have former versions, bringing player will prove even more difficult).
But, you may ask, why won't players come in those hardcore low-rate servers, such as Valiant or CreativeRO ? Valiant's admin has been warned about this many times, but still didn't listen. The problem is actually that nowadays, big guilds and pro players are not interested anymore by low rate. Grinding is a tendious task, and noone wants to spend months to be able to do the only thing they like to do : WoE. It has been disccussed in the most recent threads of eRO's forum, I suggest you read them.
We have to face it : low rate are not popular anymore. Or if you want to stay a low rate server, at least find a way to suppress grinding and make the server somehow original. Creativity (it goes well with your server's name, doesn't it ?) is the only thing that can save RO now. People don't want to level and farm stuff again and again, they did it a lot of times already, and they don't have anything to discover in RO anymore.

But I have to say that you seem to be a friendly GM team, much more than Valiant's. I think you really could create a good running server, with at least an average population. But to achieve this, you must stop thinking in the past. The RO community evolved, and most of them are only interested in WoE. Grinding and even partying is boring to them. Give your server higher rates, or find a system which will make playing far more enjoyable than only bashing mobs all day, and you may even become a good competition for EternityRO. Fail to achieve that, and I'm affraid your server will end like Valiant.

Good luck and good evening.

Et sinon, ça me fait trop rire la censure sur le forum d'eRO. À un moment j'écris ValiantRO dans ma réponse. À la fin je fais "preview", et je vois que ça a été remplacé par "other server". Just lawl.

EDIT : Ah ben apparemment, au moment où j'écris ces lignes, les admins se sont chargés de ça. Dommage, j'aurais voulu que la personne lise ma réponse. Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs 63181
Magus
Magus
MB killer - GM

Messages : 412
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 33

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Skraethor Ven 13 Nov - 12:11

Moi aussi j'ai recu un message d'un nouveau serveur, mais encore un autre.

Sinon a part sa, ils ont pas prevus de mettre des reset npc dans Ero ? ce serait quand meme trop bien sa !! au moins pour les stats (genre celui ou on peut reset qu'une seule fois), pour xp plus facilement.
Skraethor
Skraethor

Messages : 451
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 29
Localisation : rueil-malmaison,92500 FRANCE

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Magus Ven 13 Nov - 18:55

C'est en discussion.
Beaucoup d'avis pour, mais pas mal d'avis contre aussi.
À mon avis il y aura un compromis (genre un resetter mais très cher, ou qui change juste une partie des stats).
On verra bien.
Magus
Magus
MB killer - GM

Messages : 412
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 33

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Lindor Ven 13 Nov - 19:32

Et puis tout le monde est d'accord au moins là dessus : Avant de donner son avis sur le reset npc, il faut connaître les rates.
Lindor
Lindor
Blobfish - Administrateur

Messages : 284
Date d'inscription : 23/10/2009
Age : 32

http://guilde-einherjar.monalliance.net

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Skraethor Ven 13 Nov - 20:38

bof moi je trouve que tant que les stats sont moins de 75, il devrait y en avoir un !
Skraethor
Skraethor

Messages : 451
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 29
Localisation : rueil-malmaison,92500 FRANCE

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Moon Ven 13 Nov - 20:47

NON sa fausserait tout ! Pas de reset !
Moon
Moon

Messages : 342
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 30
Localisation : pres de paris

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Skraethor Ven 13 Nov - 20:50

non mais genre un npc ou tu reset qu'une fois au total !! comme sa tu xp plus vite mais une fois que tu as reset pour mettre stats woe, tu peux plus changer quoi
Skraethor
Skraethor

Messages : 451
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 29
Localisation : rueil-malmaison,92500 FRANCE

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Moon Ven 13 Nov - 20:51

Ouai alors dans ces cas la pk pas mais bon ...
Moon
Moon

Messages : 342
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 30
Localisation : pres de paris

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Skraethor Ven 13 Nov - 20:53

(c'est ce qu'il y avait sur Dim quand ej jouait a ro ya plusieurs année, je trouvais sa tres bien quand meme)
Skraethor
Skraethor

Messages : 451
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 29
Localisation : rueil-malmaison,92500 FRANCE

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  tasslehof Lun 16 Nov - 19:43

frenchement a part les serveur officiel quel serveur passe les 1000 co sur ero V3 ils ont prevus +3000 je crois donc 3000 contre 100 le choix est vite fais
tasslehof
tasslehof

Messages : 410
Date d'inscription : 29/10/2009
Age : 29
Localisation : 91330 Yerres

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Magus Lun 16 Nov - 19:45

By the way,
Valiant c'est mort. Suffit de voir le forum, il y a des topics de partout qui disent "epic fail" et d'autres qui essayent d'expliquer à l'admin pourquoi il a échoué, etc.
Enfin, c'était déjà prévu de toute façon. Il aurait du écouter Zeldarion (comprendra qui pourra).
Magus
Magus
MB killer - GM

Messages : 412
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 33

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  tasslehof Lun 16 Nov - 20:10

ils disaient quoi Zeldarion? je sais pas ce qu il a dit
tasslehof
tasslehof

Messages : 410
Date d'inscription : 29/10/2009
Age : 29
Localisation : 91330 Yerres

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Magus Lun 16 Nov - 20:12

http://newbreath.forumactif.com/candidatures-f1/admin-lvl-99-build-ultime-t58.htm

D'ailleurs il (l'admin de Valiant) a posté sur tous les forums de guildes d'eRO, chez les Berzerker les réponses étaient pas mal, aussi.
Magus
Magus
MB killer - GM

Messages : 412
Date d'inscription : 24/10/2009
Age : 33

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  tasslehof Lun 16 Nov - 20:25

lol Zeldarion est le fils de dieu
tasslehof
tasslehof

Messages : 410
Date d'inscription : 29/10/2009
Age : 29
Localisation : 91330 Yerres

Revenir en haut Aller en bas

Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs Empty Re: Les serveurs qui essayent d'attirer des joueurs

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum